Strategisk inköpare

Nobeli söker nu en Strategisk inköpare som vill vara med att utveckla den interna inköpsverksamheten. Inköpsavdelningen inom Nobeli består idag av 5 medarbetare och förutom att agera som en intern inköpsfunktion levererar vi inköpstjänster även till våra ägare.

Verksamhetsområdet är just nu inne i en spännande utvecklingsfas där vi ska utveckla vår egen inköpsverksamhet till att bli en tydlig och effektiv inköpsorganisation, som ansvarar för hela inköpsprocessen. Vårt syfte är bl.a. att bidra till uppfyllandet av våra ekonomiska mål.

Vi söker därför en Strategisk inköpare som vill vara med och driva och utveckla inköpsarbetet inom Nobelis inköpsfunktion. Du kommer att ingå i tvärfunktionella team och vara med att driva exempelvis kostnadsreduceringsinitiativ. I arbetsuppgifterna ingår bl. a att förhandla och skriva avtal med leverantörer samt att genomföra utvalda inköpsstrategier.

Vi ser att du är självgående och trygg vad gäller avtalsskrivning, upphandling och inköp med en förmåga att tänka och agera affärsmässigt i alla sammanhang. Förutom att arbeta inom vår interna verksamhet kommer du även vid behov att stötta med korrekta inköp, projektupphandlingar och avrop mot en av våra ägare.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:

  • Förbereda, leda och självständigt driva förhandlingar där du sköter allt från offertförfrågan till att utforma avtal
  • Identifiera, prioritera, driva och följa upp lönsamhetspotentialer
  • Ansvara för analyser av leverantörer och priser
  • Hantera och uppdatera våra inköpssystem och andra inköpsrelaterade system
  • Omvärlds- och trendbevakning kring produkter och leverantörer samt leverantörsutveckling

Kvalifikationer

Du har minst fem års erfarenhet från strategiskt inköpsarbete och är väl förtrogen med förhandlingar och avtalsskrivning. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående med en egen drivkraft och initiativförmåga för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har en god kommunikativ förmåga där du på ett prestigelöst sätt samarbetar och därmed skapar långa relationer med både kunder, leverantörer och inköpsteamet. Vi tror också att du är trygg i din roll med tydligt affärsfokus och god analytisk förmåga. Ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap och noggrannhet.

Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Placeringsort: Karlskoga
Kontaktpersoner: Camilla Ekhagen, Inköpschef, 073-8611420 (finns på plats efter 9 december).
Linda Neander, HR-chef, 073-8611424

Ansökan i form av CV och personligt brev skickas till personal@nobeli.se. Sista ansökningsdatum 2020-01-05. Urval sker löpande.

Om Nobeli Business Support

Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a affärsområdena Dokumenthantering, Lön samt Säkerhet.

Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna. Läs mer på Nobeli.se.

Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och våra leverantörer. Vi prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i yrkesrollen. Vår värdegrund bygger på kompetens, kvalité, förtroende och framåtanda. Hela verksamheten befinner sig i en rolig utvecklingsfas där vi har ett högt engagemang och strävar hela tiden framåt.