Nobeli Business Support söker Senior lönekonsult

Är du en erfaren lönekonsult och vill du jobba med lön och outsourcing i en utvecklande miljö? Vi söker nu en senior lönekonsult. Här får du tillsammans med ett drivet och ambitiöst team arbeta med en av våra större kunder.

Vad kan vi erbjuda dig

Du erbjuds ett utvecklande jobb, i ett bolag som just nu är inne i en spännande utvecklingsfas, där du tillsammans med andra skickliga kollegor får ta ett stort eget ansvar för löneprocessen och de förbättringar som kan skapas, bl.a. genom att driva kundmöten och förbättringsarbete tillsammans med kunden.

I en roll som senior lönekonsult hos Nobeli behöver du kunna hantera hela löneprocessen och ha viljan att sätta dig in i nya områden. Allt för att skapa en bra tjänst med hög kvalitet till våra kunder.

I ditt arbete ingår bland annat:

  • Kontakt med kundens beställare och anställda
  • Hantera tid- och resefiler från försystem
  • Hantera och utveckla löpande lönearbete
  • Kvalitetssäkra löneprocessen
  • Göra beräkningar och analyser av lönedata

Vi tror på att ständig kompetensutveckling är en del av ett hållbart arbetssätt och du kommer därmed erbjudas stöd och kompetensutveckling för att utvecklas i yrkesrollen. Vi erbjuder SRF certifiering och möjligheten att bibehålla den. Vår värdegrund är väldigt viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete.

Det finns gott om utvecklingsmöjligheter, då vi inom Lön och personal Karlskoga levererar lön till 23 olika kunder och hanterar ca. 7500 löner varje månad. Hela verksamheten befinner sig i en intressant utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt, där du i din roll blir viktig för att vi ska lyckas i våra uppdrag.

Vem är du

Vi söker dig som har relevant utbildning eller minst 3 års erfarenhet av arbete inom lön. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete med lön från en större löneleverans eller outsourcingverksamhet och drivs av att ge bästa kvalitet och service till kund.

Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, är serviceinriktad och förtroendeingivande. För att trivas i rollen är du en lagspelare och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö. Du är också van att driva kundmöten och på ett proaktivt sätt vill utveckla löneprocessen tillsammans med kunden. Är du van att hålla presentationer och jobba med powerpoint ses det som meriterande.

Goda kunskaper i excel och word är ett krav.

Placeringsort
Karlskoga

För mer information om tjänsten kontakta

Inger Sandin, Avdelningschef Lön och personal, 073-861 1445

Linda Neander, HR-ansvarig, 073-861 1424

Ansökan skickar du i form av CV och personligt brev till personal@nobeli.se senast 2020-08-09.

Under sista delen av ansökningsperioden kan återkoppling på inkommen ansökan dröja p.g.a. semesterperiod.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.