Löneadministratör

Vill du jobba med lön i en utvecklande miljö? Då vi ser ett ökat kundbehov för våra lönetjänster söker vi nu en löneadministratör för framtida behov inom avdelningen Lön och personal.

Övergripande arbetsuppgifter

Som löneadministratör kommer du att arbeta med alla delar inom löneprocessen. Du kommer ingå i ett kundteam där ni tillsammans ansvarar för lönelevarens till kund. I detta arbete ingår även att ta fram och utveckla administrativa riktlinjer och rutiner för de olika delarna i löneprocessen.  

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom löne/reseräkningsadministration samt erfarenhet från att arbeta med lönesystem och tidsystem. Då en stor del av arbetet innebär kundkontakt ser vi att du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och flexibel. Du är en god administratör, tycker om ordning och reda samt är van att tolka lagar och kollektivavtal.

Du är engagerad och arbetar strukturerat på ett effektivt sätt. Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra har du en mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt, på såväl svenska som engelska.

Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och våra leverantörer. Vi prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i yrkesrollen.

Placeringsort

Linköping

För mer information om tjänsten kontakta

Charlotte Nissen, Avdelningschef Lön och personal, 073-8611431

Linda Neander, HR-ansvarig, 073- 8611424

Urval sker löpande.

Ansökan skickar du i form av CV till personal@nobeli.se senast 190915.

Om Nobeli Business Support AB

Nobeli Business Support utvecklar och säljer business supporttjänster inom områden såsom Lön och personal, Säkerhet och Dokumenthantering. Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna.