KAM-ansvarig framtida verksamhetschef för Saabs löneleverans

Vill du ha en nyckelroll i ett företag i stark tillväxt? Är du en driven och lyhörd person som lockas av att ta dig an ett av våra största kundavtal och leverans? Är du dessutom en duktig ledare som på sikt vill kliva in i en roll som verksamhetschef för vår största lönekund? Ta chansen och sök rollen som KAM för lönetjänster mot Saab-koncernen. Inom verksamheten hanterar vi en löneleverans av ca. 18 000 löner varje månad.

 

Då vår nuvarande verksamhetschef inom ett par år kommer gå i pension ser vi även hennes efterträdare i denna roll, i vilken man får möjlighet att succesivt växa in.

 

I denna roll får du alltså möjlighet att på sikt och succesivt kliva in en roll som verksamhetschef över ett team på ca. 28 personer som levererar lön till SAAB-koncernen. För att få rätt förutsättningar och lära känna kunden och verksamheten ser vi att rollen till en början är att agera kundansvarig för leveransen där du tillsammans med kund och verksamhet får möjlighet att fortsätta bygga ett långsiktigt och nära samarbete.

 

 

Du kommer vara länken mellan kunden och verksamheten där du säkerställer att affären hela tiden utvecklas och att vi når vår leveransprecision. Rollen kommer också kräva att du tillsammans med kunden och våra interna team hittar effektiviseringar av processen och automatiserade lösningar. Vi tror att du på detta sätt får rätt förutsättningar att lära dig verksamheten för att därefter kunna ta över verksamhetschefsrollen.

 

Du kommer in i en miljö som kännetecknas av prestigelöshet, nyfikenhet och glädje, kort och gott är det en mycket stimulerande arbetsmiljö. Nobeli har under ett flertal år arbetat med att vidareutveckla företaget med utgångspunkt i en offensiv ambition och vi strävar mot att göra vardagen enklare och tryggare för att på så sätt bidra till både vår och kundernas framgång.

Önskvärda kvalifikationer
·       Du har tidigare erfarenhet från ledande befattningar med indirekt ledarskap.
·       Du har en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift i såväl engelska som svenska.
·       Du har tidigare erfarenhet av budget och resultatansvar.
·       Du har tidigare erfarenhet från en roll som kund– och avtalsansvarig och en mycket god förståelse för löneprocessen samt regelverk och lagstiftning kopplade till den.
·       Du har erfarenhet att med hjälp av teknik och automatisering effektivisera processer och flöden.
·       Du har självständigt drivit förhandlingar, kontakter och överläggningar med större kunder.
·       Du har stor förmåga att sätta dig i kundens behov på ett prestigelöst sätt och omsätta detta till realiserbara lösningar.

 

Vem är du? 
Då rollen kommer bestå av många olika kontaktytor ser vi att du är prestigelös och har en mycket god kommunikationsförmåga. Vi ser också att du är bra på att skapa och bibehålla goda relationer samtidigt som du är driven och vill se utvecklingsmöjligheter.

 

Som ledare är du nyfiken med ett genuint intresse av att både leda andra människor och dig själv. Du har en förmåga att skapa de bästa förutsättningarna för att både medarbetare och företaget ska växa, genom att inspirera och engagera.

 

För att trivas i rollen tror vi att du drivs av affärsutveckling, är analytisk och har förmågan att jobba både utifrån ett strategiskt perspektiv samtidigt som du är lyhörd och har förståelse för den operativa löneprocessen. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av roller inom en löneprocess/leverans, gärna från ett större bolag.

 

Vår grundsyn baseras på en balans mellan perspektiven kund, affär och varandra vilket blir en viktig del i denna roll att arbeta utefter, då kontaktytorna är kunden, leverantörer och verksamheten.  Detta kräver en hög grad av syftesdriven dialog, förmåga att strukturera din vardag samt en förmåga till självledarskap och samarbete.