Arkivarie

Affärsområde Dokumenthantering är inne i en expansiv utvecklingsfas där vi behöver förstärka verksamheten ytterligare med spetskompetens inom Arkivområdet. Är du utbildad Arkivarie och vill få möjlighet att arbeta i ett av Sveriges största privata arkiv? Då kan det vara dig vi söker.

Om Nobeli Business Support
Nobeli Business Support är ett tjänsteföretag med kunderbjudanden inom bl a affärsområdena Dokumenthantering, Lön, inköp och Säkerhet. Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna.

Nobeli Business Support erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och leverantörer. Nobeli Business Support prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i sin yrkesroll. Värdegrunden bygger på kompetens, kvalité, förtroende och framåtanda. Hela verksamheten befinner sig i en intressant utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt. Läs mer på Nobeli.se

Affärsområde Dokumenthantering levererar kvalificerade tjänster både inom fysisk och digital arkivering både till privat och offentlig sektor.

Vi söker nu en Arkivarie som vill vara med och utveckla denna tjänst både internt men också tillsammans med våra kunder. Vi söker dig som är utbildad Arkivarie och har några års erfarenhet av kvalificerat Arkivariearbete och som vill få möjlighet att utveckla, leda och marknadsföra tjänsten både mot nya och befintliga kunder.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att:


  • Agera konsultativt gentemot kund inom bland annat;
    • Genomförande av förstudier hos befintliga eller nya kunder
    • Fysisk och digital hantering av arkivmaterial
    • Förteckning av arkivdata och metadata
  • Presentera, marknadsföra och utveckla vår arkivtjänst hos befintliga och nya kunder
  • Vara delaktig i att både implementera och förvalta e-arkiv åt våra kunder
  • Vara rådgivande samt stöttande till arkivmedarbetarna inom affärsområdet, där du håller dig uppdaterad inom lagar/regler/föreskrifter gällande arkivfrågor.

Vi ser att du har akademisk utbildning om minst 60 hp inom arkivvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet av kvalificerat arkivariearbete. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet från arbete med digital informationshantering. Du behärskar det svenska och engelska språket mycket väl i både tal och skrift.

För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående med en egen drivkraft och initiativförmåga för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har en god kommunikativ förmåga där du på ett prestigelöst sätt samarbetar och därmed skapar långa relationer med både kunder och kollegor. Vi tror också att du är trygg i din roll med god kunskap i sakfrågan. Ditt arbete präglas av proaktivitet, gott affärsmannaskap och noggrannhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Arbetet kräver svenskt medborgarskap samt att du uppfyller kraven för registerkontroll.

Placeringsort:
Karlskoga

Kontaktpersoner:
Henrik Garnestrand, Avdelningschef Dokumenthantering, 070-2560931
Linda Neander, HR-chef, 073-8611424

Ansökan:
Ansökan skickar du i form av CV och personligt brev till personal@nobeli.se senast 200531.

Urval sker löpande.