Vårt verksamhetsområde Dokumenthantering är inne i en expansiv fas där vi behöver förstärka verksamheten ytterligare med spetskompetens inom arkivområdet. Är du utbildad Arkivarie och vill få möjlighet att arbeta med ett av Sveriges största privata arkiv? Då kan det vara dig vi söker.
Om tjänsten
Verksamhetsområdet Dokumenthantering levererar kvalificerade tjänster både inom fysisk och digital arkivering både till privat och offentlig sektor.
Vi söker nu en Arkivarie som vill vara med och utveckla denna tjänst internt men framförallt tillsammans med våra kunder där du får möjlighet att utveckla, leda och marknadsföra tjänsten både mot nya och befintliga kunder.
Du erbjuds
- Personlig och professionell utveckling med goda utvecklingsmöjligheter inom arkivområdet.
- Samarbete med kompetenta kollegor.
- En introduktion med seniora kollegor för att du på ett smidigt och effektivt sätt ska lära dig Nobelis system och dina arbetsuppgifter.
- En inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen.
- Möjlighet till hemarbete, flextid och personalaktiviteter samt ett stort utbud av förmåner via vår förmånsportal Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att:
- Agera konsultativt gentemot kund inom bland annat;
- Genomförande av förstudier hos befintliga eller nya kunder
- Fysisk och digital hantering av arkivmaterial
- Förteckning av arkivdata och metadata
- Presentera, marknadsföra och utveckla vår arkivtjänst hos befintliga och nya kunder
- Vara delaktig i att både implementera och förvalta e-arkiv åt våra kunder
- Vara rådgivande samt stöttande till arkivmedarbetarna inom affärsområdet, där du håller dig uppdaterad inom lagar/regler/föreskrifter gällande arkivfrågor.
Vem söker vi?
Vi ser att du har akademisk utbildning om minst 60 hp inom arkivvetenskap eller motsvarande. Meriterande är att du har erfarenhet av kvalificerat arkivariearbete. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete med digital informationshantering. Du behärskar även det svenska och engelska språket mycket väl i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående med en egen drivkraft och initiativförmåga för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har en god kommunikativ förmåga där du på ett prestigelöst sätt samarbetar och därmed skapar långa relationer med både kunder och kollegor. Vi tror också att du är trygg i din roll med god kunskap i sakfrågan. Ditt arbete präglas av proaktivitet, gott affärsmannaskap och noggrannhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetet kräver svenskt medborgarskap samt att du uppfyller kraven för registerkontroll.